Ma már mindenki tudja, hogy a keresőoptimalizálás kiemelten fontos dolog. Kötelező minden cégnek foglalkozni vele. Minden tartalmat érdemes (sőt kell is) a keresőoptimalizálási irányelvek szerint készíteni. De vajon hol vannak a WordPress keresőoptimalizálás alapjai?
Mi a minimum? Bele lehet tanulni, vagy inkább ki kellene szervezni? Segítünk a döntésben ezért bemutatjuk az alap technikát!
A keresőoptimalizálás az induló vállalkozások legnagyobb segítsége és talán az egyik legnehezebb teendő is egyben. Mindenki tisztában van azzal, hogy ez az egyik legköltséghatékonyabb módja annak, hogy különösebb anyagi kiadás nélkül az érdeklődők rátaláljanak a weboldalra és az bevételeket hozzon. A honlap indulása után hamar rájönnek arra, hogy segítség nélkül szinte lehetetten feladat.
Ne aggódjon, a keresőoptimalizálás egy külön szakma, amit a szakemberek is évekig tanulnak, de segítünk, hogy elindulhasson. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek azok a kezdeti lépések, amiket hamar meg tud tanulni, és amivel elkezdhet bevételt termelni és rakéta-szerűen fejlődhessen a vállalkozása.
A Google kereső megértése, célja.
A keresőoptimalizálás folyamatában fontos, hogy megértse, mi a kereső célja. A Google kereső célja az, hogy az érdeklődőknek a legrelevánsabb találatokat tudja nyújtani. A Google robotok pontosan ezért térképezik fel az oldalakat, tartalmakat és figyelik a kulcsszavakat. De nem csak az írott szöveget és a képeket nézik, hanem azt is, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldalakon és az ennyi idő alatt töltődik le. Fontos a mobilbarát kialakítás is. Minél tovább böngész az olvasó az Ön webhelyén, annál valószínűbb, hogy tetszik neki amit lát – és ezt a kereső értékelni is fogja. Pontosan ezért jó, ha látogatói szemmel készít egy oldalt. Ha a látogató boldog, a Google robot is az lesz.
WordPress keresőoptimalizálás alapjai első lépéseként határozza meg a kulcsszavakat.
Először is legyél tisztában azzal, milyen kulcsszavakkal keresnek rá a tevékenységi körödre. Ennek meghatározásához érdemes folyamatosan figyelni a statisztikákat, illetve a Google ezzel kapcsolatos oldalát is. https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/tools/keyword-planner/
Amikor szöveget fogalmazol a honlapodra fontos, hogy a kulcsszavak szerepeljenek benne.
Kulcsszavaknak nevezzük azokat a szavakat, amelyeket egy átlagos, nem szakmabeli ember beír a keresőbe, ha a Te szolgáltatásod keresi. A kulcsszavak állhatnak egy szóból, vagy akár több szóból is. Ezeket összetett kulcsszavaknak nevezzük, vagy szakmai kifejezéssel élve long tail kulcsszavaknak. Általában 3-5 % arányban érdemes a kulcsszavakat a tartalomba fogalmazni. Nagyobb arányban ne szerepeljen, mert a kulcsszóhalmozást a Google bünteti, illetve az olvasó is gyorsan elkattint, ha a szöveg olvashatatlan a szóismétlésektől. A kulcsszó legyen az oldal H1 címe is. Pontosan az.
Alcímek. Használunk olyan alcímeket a bejegyzésben, melyek tartalmazzák a kulcsszavakat. A Google nagyobb hangsúlyt fektet azokra a kulcsszavakra, amelyeknek nagyobb a betűmérete, és fontosabb kapcsolódó kifejezésként azonosítja őket. Tehát a kulcsszó legyen a H2, H3, H4 elemekben is megtalálható.
Fontos, hogy kulcsszavunk szerepeljen az első 100 szóban. A Google nagyobb hangsúlyt fektet azokra a szavakra és kifejezésekre, amelyek az oldal tetején vannak elhelyezve. Persze ez erősen függ a weboldal felépítésétől. Az olvasók nem szeretik, ha a szöveg „ömlesztve” van egy oldalon. Tagoljuk bekezdésekre, hogy átlátható legyen. Pont úgy, mint ez a blogbejegyzés a WordPress keresőoptimalizálás alapjairól.
Kerüljük a duplikált tartalmakat. Még egy weboldalon belül is. Soha ne szerepeljen weboldalunkon olyan tartalom ami pontos másolata egy másik honlap, vagy oldal szövegének. Ezért büntethet bennünket a Google. Vannak azonban bizonyos esetek, amikor egy szakmai szöveget, vagy egy termékleírást a hitelesség miatt jó átvenni. Ebben az esetben jelöljük meg az eredeti forrást.
Fontos a tartalom, vagy blog szövegének hossza. Az tény, hogy közvetlen összefüggés van a bejegyzés hossza és a rangsorolás között. A legfrissebb Google algoritmus szerint minimum 600, de inkább 900 szóból álljon az oldalunk optimalizált szövege. Ezt bizonyítja, hogy a Google találati listájának első oldalán szerepelő weboldalak többsége tartalmaz legalább 2000 szót.
Mindig alkalmazzunk belső és külső linkeket is.
A belső hivatkozások segítségével egyszerűen át tudjuk adni az egyik blogbejegyzésünkhöz tartozó oldal PageRank értékét egy másiknak.
A külső hivatkozások segítségével hitelesebbnek tűnhetünk az olvasó és a Google szemében.
A honlap úgy esztétikus és informatív, ha tartalmaz képek is. A képeket még nem annyira ismeri fel a kereső, ám a képinformációkat, az úgynevezett „tag”-eket igen! A kulcsszó legyen a kép neve is. Ajánlott kisbetűvel és ékezett nélkül elnevezni a képeket. Ha a kulcsszavunk összetett, vagyis több szóból áll, akkor a kép neve kötőjellel, vagy alsóvonással legyen elnevezve.
Amikor feltöltesz egy fájlt a WordPress médiatárba, akkor ott is töltsd ki helyesen az adatait, leírásában legyen benne a kulcsszó is. A robotok mellett gondolj a látássérültekre is: ha kitöltöd az „alternatív szöveg” részt, akkor a segítő szoftverek felolvassák azt a látássérülteknek, hogy mi van a képen. Ez a kitöltött rész fog megjelenni akkor is, ha valamilyen hiba miatt a képet nem tölti be az oldal. Fontos a gyors betöltődés miatt a képek fájlmérete is. Legyen annyira kicsi, amennyire csak lehetséges. A jó minőséget képviselő tömörített képek jobb helyezéseket érhetnek el.
A képek, videók, vagy hanganyagok feldobják bejegyzésünket, de kötelező optimalizálni betöltési idejüket. Ehhez nyújt segítséget a Google PageSpeed eszköze.
Rengeteg WordPress SEO-plugin van, de a Rank Math az egyik legjobb. Már az ingyenes verziója is rengeteget segít, és bekapcsolás utáni konfiguráció egyértelműen végigvezet a folyamaton. A Rank Math a pontszámaival is igyekszik segíteni, hogy minék jobban tökéletesítsük a honlapunk adott oldalát.
Ha a WPtech-el készítteted el honlapod, akkor erre nem lesz gondod. A WordPress honlap átadása után „bejelentjük” új honlapját a Google webmester eszközökbe. A Rank Math plugin segítségével generálunk egy xml oldaltérképet. Ezt térképezi fel a Google. Minden újonnan létrehozott oldal automatikusan belekerül ebbe az oldaltérképbe, így a jövőben Neked ezzel semmi dolgod nem lesz.
A Wptech gondoskodik arról is, hogy a honlapnak legyen látogatottsági statisztikája. A WordPress honlap átadása után az analitika kódot a honlapba ágyazzuk, így részletes statisztikát kapsz arról, hogy melyik oldalt mennyien néztek meg és ott mennyi időtő töltöttek el. Neked ezzel szintén semmi dolgod nem lesz.
https://analytics.google.com
A fontosabb lépések röviden:
Ha mindezeket elolvasod és folyamatosan alkalmazod, akkor már meg is tetted az első lépéseket! Ha a fentiekre odafigyeltél, akkor rövid időn belül látható is lesz az optimalizált oldalad a keresők számára. A Google statisztikákban is hamarosan láthatod, hogy érkeznek az első érdeklődők a honlapra. A keresőoptimalizálás alapjai ennyire egyszerűek és szinte bárki bele tud vágni.
Gratulálunk az első sikeredhez!
A WordPress honlapkészítés előnyeiről itt olvashatsz.